dimecres, 15 de febrer del 2012

Un clàssic: croquetes de pollastre

Just les havia fet quan em vaig assabentar que eren La recepta del 15. Si ho arribo a saber hauria pensat una fórmula més imaginativa però bé, aquestes són les de pollastre. Un clàssic.

Les croquetes que tenen beixamel es poden elaborar bàsicament de dues maneres diferents. Fent la beixamel de manera aïllada i incorporant-la a la resta d'ingredients, o bé fer-la amb la massa. Per a les de pollastre he seguit el primer mètode i no m'acaba de fer. Vaig quedar més satisfet quan vaig fer les croquetes de pernil, fent la beixamel amb el sofregit de ceba i pernil.

En qualsevol cas, aquestes les he fet amb el pollastre que havia sobrat del caldo. He començat fent un sofregit de ceba (cal tallar-la molt petita o bé ratllar-la) i incorporant-hi el pollastre net i passat per la picadora.

Tot seguit he fet una beixamel i la he anat afegint al sofregit de ceba i pollastre fins a obtenir la textura prou espessa com per a poder donar després forma de manera còmoda a les croquetes. Ja he dit que és millor seguir el sistema de fer la beixamel dins del sofregit. Ara s'ha d'escampar la pasta sobre una superfície plana. Podeu fer una capa d'un dit de gruix. Això facilitarà que refredi ràpid i podreu fer les croquetes.

Quan hagi refredat bé la pasta, feu croquetes, passeu-les per farina, ou batut i pa ratllat (en aquest ordre). Cal fregir-les en oli abundant (és preferible una paella petita i que l'oli cobreixi bona part de les croquetes). També cal no posar moltes croquetes a la vegada dins la paella (així evitarem que l'oli es refredi i s'obrin les croquetes).






2 comentaris: