dimarts, 13 de desembre del 2011

Matambre 2.0

De maneres de fer el conegut matambre n'hi ha moltes, generalment enrotllant la peça de carn amb algun tipus de farciment. Però en aquest cas vaig fer el matambre tal qual i al forn. El dia abans el vaig deixar en maceració amb all picat, una fulla de llorer, herbes i espècies (cúrcuma, comí, romaní, farigola, pebre, llorer, i tot el que vaig trobar per casa).

L'endemà vaig sofregir unes verdures a foc alt (per obtenir els torrats de la ceba). A la plata del matambre hi vaig abocar les verdures, patata tallada a làmines finetes, un raig de llimona i un de brandi.

Al forn a coure fluixet (150-180º), no recordo el temps però s'hi va estar un bon parell d'hores. No hi poseu gaire oli perquè la peça de carn ja és prou greixosa. Molt recomanable.

1 comentari: