dijous, 28 d’agost del 2014

L'arquitectura brutalista està de moda

L'arquitectura brutalista torna a estar de moda. Es veia a venir. Ja fa un temps que funciona el conegut perfil d'Instagram brutal_architecture:



I ara la BBC ho ha constatat la tendència amb aquest article: Brutalism: How unpopular buildings came back in fashion.

Existeix una estètica de la bestialitat. Jo mateix confesso que la vaig trobar quan es van construir les autopistes d'Eivissa (tot i que les meves fotos eren més aviat documentalistes):



A Barcelona hi ha coneguts exemples d'arquitectura brutalista. Per raons òbvies vaig conèixer bé un conjunt actualment desaparegut, que és on estava la meva facultat, format per grans torres de formigó i un element circular que la gent anomenava "l'ovni" (el nom oficial era "edifici Satèl·lit"). Actualment només en queda una part:



A Eivissa també n'hi ha bons exemples. De l'època del desarrollismo (que en aquesta illa ha durat fins a la crisi actual), tenim arquitectura brutalista horitzontal com és el conegut Hotel Corso, que malgrat el seu acabat original en color blanc que evitava el formigó vist, no deixa de ser una atrocitat territorial perpetrada a primera línia de mar i objecte de meravelloses postals vintage com aquesta:



També d'aquella època d'expansió constructiva són els brutals hotelassos que embellesen el Port de Sant Miquel:



Però el gust per l'arquitectura brutalista a Eivissa ha arribat fins a l'actualitat, com ho demostra el Conservatori Professional de Música i Dansa, que llueix el seu formigó amb orgull soviètic:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada