dijous, 22 de març del 2012

Blanc i negre químic

Fa unes setmanes vaig rescatar de l'armari la vella Pentax Spotmatic del meu pare i vaig descobrir que tenia un rotllo a dins inacabat! Això sempre fa il·lusió. Es tracta d'un Ilford FP4. Vaig afanyar-me a fer les fotos que restaven i les vaig dur a Raymar a revelar. A casa vaig escanejar els negatius i hi havia coses de fa probablement un any! He d'afinar els paràmetres de l'escanejat per a evitar que quedi tant de gra a les fotos però, sincerament, no em molesta! És el que té la fotografia química :-D

Sempre que treballo amb pel·lícula em venen al cap els records d'infantesa, quan el meu pare em deixava entrara a l'habitació de casa que tenia habilitada com a laboratori, tota fosca i amb la llum vermella. Jo l'ajudava a revelar, amb el termòmetre, els líquids, cronometrant l'exposició de l'ampliadora... tot un art. Durant tots aquells anys, fins a l'adolescència, vaig poder aprendre la complexitat del revelat tradicional, amb la seva delicadesa i fragilitat, amb la quantitat de variables que influeixen en el resultat final. Un saber profund, que em sembla inabastable, i del qual només n'he gratat la superfície.

img070___1280

img051__300ppi

img054___300ppi

img059___300ppi

img048__300ppi

img044___300ppi

img041__v2__300ppi

img038__300ppi

2 comentaris:

  1. Es molt bo aquest Blog i ets un gran narrador. Quan parles de Orange i les desventures i repeticions del amable servei tècnic -mes tit per triplicat- no podia aturar el riure.
    Molt bonica les teves primeres experiències sobre el revelat de les fotos de la ma del teu pare, es molt interessant i es veu el efecte de impressió i com de màgia de quan ho vares viure les primeres vegades. La teva foto del pescador quan tornes a cercar la maquina es molt bo el resultat i es fa molt amè i la teva optica es realista i optimista amb bon humor.

    ResponElimina
  2. No tinc àvia però és com si en tingués, no? :-D

    ResponElimina