dissabte, 21 de maig del 2011

Calamars a casa i pizza a can Pinocho




Dissabte al matí, quan puc, tinc per costum anar amb la meva filla al mercat i comprar peix. Segur que n'hi ha de més complexes però aquesta és la meva recepta ràpida i senzilla de calamars amb ceba.

D'entrada cal tallar molta ceba perquè després, a la cassola, la ceba minva i queda en res. Cal comptar com a mínim una ceba grossa per persona. Les receptes d'aquest plat no en duen però jo avui he decidit posar-hi unes gambes. Passem les gambes per una cassola fonda amb una mica d'oli i les retirem. Posem la ceba a la cassola amb un raig d'oli, sal i una o dues fulles de llorer. Ho remenem una mica i hi afegim els calamars tallats. Foc lent i tapat. Passats uns minuts hi aboquem una llauna de Voll-Damm o de vi blanc. Hi afegim les gambes. Jo avui ho dec haver tingut una mitja hora però dependrà del tipus de ceba i del suc que faci el conjunt. Si fa massa suc al final ho podem destapar per a afavorir l'evaporació. Va bé acompanyar-ho d'arròs blanc.


Aquest vespre hem pujat a fer una volta per Dalt Vila i de baixada hem decidit sopar a la pizzeria Pinocho de la Marina. Feia anys que no hi anàvem. Molt bona la pasta (gnocchi a la parmesana, amb panna), i molt bona la pizza de la casa).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada